======Links====== =====Blogs===== [[http://altirisbe.blogspot.com/|Altiris Blog Site]] Blog site to provide a quick way to find solutions on problems encountered during a day to day work. Some articles are just copies of KB or Forums, but they might come in handy. \\ ======Troubleshooting====== =====Failed to refresh the grid===== Als je bij het Altiris Agent Install scherm tegen de melding "Failed to refresh the grid" aanloopt, dan betekent dit waarschijnlijk dat er een corruptie in de AgentPushData tabel is gekropen. \\ Voer de volgende SQL commando’s uit om een bestaande backup tabel te legen, de huidige inhoud van de AgentPushData te kopiëren naar AgentPushData_Backup en vervolgens de AgentPushData tabel te legen: DROP TABLE AgentPushData_Backup SELECT * INTO AgentPushData_Backup FROM AgentPushData DELETE FROM AgentPushData Bronnen: \\ [[https://kb.altiris.com/display/1/articleDirect/index.asp?aid=18945&r=0.2144739|Altiris Knowledge Base - Article ID: 18945 - Object reference not set to an instance of an object—Altiris Agent Installation Page ('InstallClient.aspx')]] \\ [[http://www.symantec.com/connect/blogs/agent-table-gets-corrupted|Symantec Connect - Agent Table Gets Corrupted]] \\ [[http://www.symantec.com/connect/forums/failed-refresh-grid|Symantec Connect - Failed to refresh the grid]] \\ ====="Unexpected response from URL" in client log===== Clients die net voorzien zijn van de CMS agent verschijnen niet in het overzicht van computer resources op de CMS server en in het log onder C:\Program Files\Altiris\Altiris Agent\Logs\ op de client verschijnt onderstaande foutmelding: Controleer in het bovenstaande geval de status van de Scheduled Tasks binnen Windows op de server. Deze staan onterecht uit of (in mijn geval) zijn hun account informatie kwijt, getuige onderstaande melding in het SchedLgU.txt logbestand van de Task Scheduler: The attempt to retrieve account information for the specified task failed; therefore, the task did not run. Either an error occurred, or no account information existed for the task. The specific error is: 0x8004130f: No account information could be found in the Task Scheduler security database for the task indicated. Bronnen: \\ [[http://www.symantec.com/connect/forums/nsclient-not-reporting-nsserver|Symantec Connect - NSClient not reporting into NSServer]] \\ [[http://www.altirigos.com/vbulletin/notification-server-7/11491-client-policies-software-packages-not-pushing-clients.html|Altirigos.com - Client policies and software packages not pushing to clients]] \\