User Tools

Site Tools


svs:troubleshooting

An unexpected error has occurred. Error code 1066

Deze foutmelding treed op als er een probleem is met de licentiecode, bijvoorbeeld het ontbreken van de code na een repair van de SVS Agent.
Opnieuw invoeren van deze code verhelpt het probleem.

The layer is in an invalid state for this operation./Error code 1086

Ik kwam dit probleem tegen bij SVS 2.1 beta 1.6. Actieve lagen konden niet uitgeschakeld worden en bij reset verscheen de invalid state melding. Inactieve lagen konden wel verwijderd worden. De applicaties uit de actieve lagen waren ook niet beschikbaar.

In de SVS admin tool onder Help→About constateerde ik dat de waarde van Driver Version op unknown stond in plaats van op een versienummer.
Mogelijk dat dit bij mij veroorzaakt is door de update van McAfee Enterprise AntiVirus 8.5.0i patch 0 naar patch 7, maar dit is giswerk van mijn kant. (Maar als je VirusScan Enterprise 8.7i components are disabled if Altiris SVS Client software is installed leest dan kan het kloppen.)

Volgens Symantec Juice - SVS Error 1089 Explained is dan de SVS driver niet goed geladen en ligt het probleem aan een installatie van een applicatie waarbij installutil gebruikt word om een service te registreren. Hierbij raakt het c:\windows\system32\drivers\fslx.sys bestand corrupt. Een oplossing zou zijn dit bestand door een schoon exemplaar te vervangen, maar dat werkte bij mij niet.

Een repair draaien van SVS hielp ook niet.
Verwijderen van SVS 2.1 beta 1.6 lukte niet.
Upgraden van 2.1 beta 1.6 naar 2.1 SP2 MP2 lukte wel (met herstart). Dit hielp echter niet, de driver versie was nog steeds unknown, maar daarna kon SVS wel verwijderd worden (met herstart).
Vervolgens 2.1 beta 1.6 weer geinstalleerd, waarna het probleem verholpen was.

svs/troubleshooting.txt · Last modified: 2009/02/11 17:11 by bas