User Tools

Site Tools


symantec:clientmanagementsuite

Links

Blogs

Altiris Blog Site Blog site to provide a quick way to find solutions on problems encountered during a day to day work. Some articles are just copies of KB or Forums, but they might come in handy.

Troubleshooting

Failed to refresh the grid

Als je bij het Altiris Agent Install scherm tegen de melding “Failed to refresh the grid” aanloopt, dan betekent dit waarschijnlijk dat er een corruptie in de AgentPushData tabel is gekropen.
Voer de volgende SQL commando’s uit om een bestaande backup tabel te legen, de huidige inhoud van de AgentPushData te kopiëren naar AgentPushData_Backup en vervolgens de AgentPushData tabel te legen:

DROP TABLE AgentPushData_Backup
SELECT * INTO AgentPushData_Backup FROM AgentPushData
DELETE FROM AgentPushData

Bronnen:
Altiris Knowledge Base - Article ID: 18945 - Object reference not set to an instance of an object—Altiris Agent Installation Page ('InstallClient.aspx')
Symantec Connect - Agent Table Gets Corrupted
Symantec Connect - Failed to refresh the grid

"Unexpected response from URL" in client log

Clients die net voorzien zijn van de CMS agent verschijnen niet in het overzicht van computer resources op de CMS server en in het log onder C:\Program Files\Altiris\Altiris Agent\Logs\ op de client verschijnt onderstaande foutmelding:

<event date='Nov 19 17:02:20' severity='2' hostName='PC01' source='ConfigServer' module='aexnsagent.exe' process='aexnsagent.exe' pid='2800' thread='3844' tickCount='1241618015' >
  <![CDATA[RequestPolicies failed: Unexpected response from URL http://cmsserver.domein.nl/Altiris/NS/Agent/GetClientPolicies.aspx: The specified resource is not ready ({1a1a1a1a-2b2b-3c3c-4d4d-5e5e5e5e5e5e}). This condition is temporary and will be resolved by the next collection update (-2147213299)]]>
</event>
<event date='Nov 19 17:02:20' severity='4' hostName='PC01' source='ServerSettings' module='aexnsagent.exe' process='aexnsagent.exe' pid='2800' thread='3844' tickCount='1241618015' >
  <![CDATA[Next policy request from server cmsserver.domein.nl will be at 2009-11-19 18:02:20, in 60 minutes]]>
</event>

Controleer in het bovenstaande geval de status van de Scheduled Tasks binnen Windows op de server. Deze staan onterecht uit of (in mijn geval) zijn hun account informatie kwijt, getuige onderstaande melding in het SchedLgU.txt logbestand van de Task Scheduler:

The attempt to retrieve account information for the specified task failed; therefore, the task did not run. Either an error occurred, or no account information existed for the task.
The specific error is:
0x8004130f: No account information could be found in the Task Scheduler security database for the task indicated.

Bronnen:
Symantec Connect - NSClient not reporting into NSServer
Altirigos.com - Client policies and software packages not pushing to clients

symantec/clientmanagementsuite.txt · Last modified: 2010/01/15 10:44 by bas